۱۵ آذر ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۵ آذر ۱۴۰۴ - ۱۶:۵۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۸۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۲۵-۱۰-۱۳۹۶
کد ۵۸۶۳۵۳
انتشار: ۱۵:۲۸ - ۲۵-۱۰-۱۳۹۶

خاموش بودن رادارهای نفتکش سانچی صحت ندارد/ چراغ‌های دریایی روشن بوده

این شایعه خاموش کردن چراغ ها و یا رادارها در کشتی که درحال پخش است اصلا صحت ندارد. هیچ کسی این کار رانمی کند. بحث خاموش بودن رادارها و یا چراغ های دریایی کاملا غلط است.

شایعه خاموش کردن چراغ ها و یا رادارها درکشتی، که به صورت شایعه درحال پخش است اصلا صحت ندارد. خاموش بودن چراغ های دریایی کاملا تکذیب می شود.

«مجید بلوری» سر مهندس کشتی شرکت ملی نفتکش در گفت وگو با برنا درباره شایعه خاموش بودن سیستم شناسایی خودکار (ars) قبل از وقوع حادثه برای کشتی سانچی گفت: امروز اطلاعات این دستگاه دیگر مخفی نیست. این دستگاه اتوماتیک بعد از حوادث 11سپتامبر که قانون های دریایی تغییر کرد، یکی ازدستگاه هایی بود که به مجموعه کشتیرانی اضافه شد. این دستگاه نشان می دهد که شما کجا بار گرفتید، مقصدتان کجا ، چه سرعتی دارید و کشتی چه نامی دارد را نشان می دهد.

بلوری ادامه داد: این سیستم را برای این فراهم کردند که رفت و آمد کشتی ها را رصد کنند که اگر مورد تهدیدی برای امنیت کشور و یا دریا نوردی باشد شناسایی شود. این دستگاه در راه کشتی اختلالی ایجاد نمی کند. فرض بگیریم که این دستگاه برای ایران و کشتی چینی خاموش بوده است. این دستگاه نقش مهمی را در ناوبری و ایمنی کشتی ایجاد نمی کند، هیچ دلیلی برای تصادف با این شدت و انفجار نیست.

کارشناس دریانوردی درباره شایعه خاموش بودن رادارها گفت: این صحبت اصلا درست نیست، در این دستگا‌ه‌ها حداقل دو رادار مستقل ازهم با طول موج های مختلف کار می کنند. اگر برفرض یکی آسیب دید رادار دیگر کار شما را انجام می دهد. این شایعه خاموش کردن چراغ ها و یا رادارها در کشتی که درحال پخش است اصلا صحت ندارد. هیچ کسی این کار رانمی کند. بحث خاموش بودن رادارها و یا چراغ های دریایی کاملا غلط است.

وی در ادامه گفت: اگر حتی برق ژنراتورهای کشتی برود بازهم سیستم هایی که به ایمنی کشتی مربوط است خاموش نمی شود. شما فرض بگیرید که همه این ها از کار افتاده باشد، باز هم کشتی باید در مکانی توقف کند.

وی درادامه گفت فقط ars این کشتی درساعات قبل خاموش شده است، این دستگاه چندان ضروری هم نیست.

بلوری درباره این که چرا پرچم پاناما در بالای این کشتی نصب شده بود گفت: این موضوع مرسوم است، درحال حاضر کشورهای اروپایی و آمریکایی هم پرچم پاناما را نصب می کنند. به این دلیل که قوانین مالیاتی، قوانین دریانوردی کشور پاناما راحت تر است و پرچم پاناما جزو پرچم های خوش نام است.

وی در ادامه تاکید کرد: تاقبل از تحریم ها پرچم جمهوری اسلامی ایران در کشتی ها نصب می شد. این موضوع خیلی مهم نیست، تقریبا 70تا 80 درصد شناو هایی که رفت وآمد می کنند پرچم پاناما رانصب می کنند.

مجید بلوری در پایان درباره کشوری که این نفت راخریده است گفت: شرکت کره ای خریدار نفت بوده، این بار را درعسلویه تحویل گرفته و برای حمل این بار به دنبال یک تانکر کمپانی بوده که بهترین گزینه و استاندارد رین آن شرکت نفتکش بوده است. درآخر هم پرچم پاناما را به خاطر شرایط مالیاتی و خوشنامی نصب کرده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: رادار ، چراغ ، نفتکش ، کشتی ، سانچی
ارسال به دوستان
تحویل سوخت یورو ۴ به نیروگاه‌های پایتخت انتقال یک زندانی ایرانی از ژاپن به کشور برای ادامه دوره محکومیت شبکه کلاهبرداری سایبری با پوشش «ازدواج موقت» متلاشی شد قطع گاز راه‌آهن در نخستین روز گشت‌های ویژه؛ وزارت راه و شهرسازی اخطار گرفت آغاز برنامه فشرده تیم ملی جوانان با حسین عبدی؛ فراخوان ملی‌پوشان نوجوان برای انتخابی افزایش سه‌برابری درخواست کارت سوخت بازداشت‌های جدید در پرونده «شکار مزدور»؛ شبکه ضدامنیتی تلگرامی متلاشی شد اولویت مسکن استیجاری چه کسانی هستند؟ مجلس آماده بررسی فشرده لایحه دوفوریتی بودجه؛ احتمال سه‌شیفته شدن جلسات علنی شروین حاجی‌پور ؛ بهای هنر در جامعهٔ پر از انتظارهای غیرواقعی ساخت پهپاد مخصوص بارورسازی ابرها در ایران آغاز شد پوتین: تجارت با هند باید به 100 میلیارد دلار برسد بزرگ ترین معامله تاریخ سرگرمی در جهان: «نتفلیکس» با 83 میلیارد دلار «برادران وارنر» را خرید آیا موشک های اتمی پاکستان به اسراییل می رسند؟(+عکس) رقابت سرنوشت‌ساز ترانزیت افغانستان؛ چابهار در مقابل کراچی