۱۵ آذر ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۵ آذر ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۲۳۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۱۰-۰۴-۱۳۸۹
کد ۱۲۳۴۹۰
انتشار: ۱۱:۵۱ - ۱۰-۰۴-۱۳۸۹

تحول بنیادین در آموزش و پرورش

وی با بیان اینکه تلاش برای برقراری عدالت آموزشی ضروری است، تأکید کرد: در آموزش و پرورش برای ما مهم کار کردن است و اهمیت هر فردی به اندازه کاری است که انجام می دهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تحول بنیادین در این وزارتخانه آغاز شده است.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، حمید رضا حاجی بابایی در نخستین گردهمایی معاونان پژوهشی ، برنامه ریزی و نیروی انسانی ادارات آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ کاری وجود ندارد که قبول کنم انجام نشدنی است افزود: تحول بنیادین نوع نگاه به کار، آموزش پرورش و مسئولیت هاست.

وی گفت: کارهایی که در آموزش و پرورش انجام می شود رفاهی نیست بلکه کارهایی برای تحول بنیادین است.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه این تحول در 25 مولفه همزمان در حال برنامه ریزی و انجام است گفت: معاونت پژوهش و برنامه ریزی یکی از مولفه های اصلی است که اقدام های اولیه برای ایجاد تحول در آن آغاز شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: معاون و مدیران پژوهشی و برنامه ریزی این وزارتخانه باید باور کنند می توانند هر مسئولیتی را به راحتی انجام دهند و ما آمده ایم در آموزش و پرورش کارهایی انجام دهیم که همه ببینند این کارها انجام شدنی است.

حاجی بابایی تصریح کرد: مدیران پژوهشی و برنامه ریزی باید با بررسی وضعیت موجود به ما بگویند مشکلات ما در کجاست ؟ و وزارتخانه چه کارهایی باید انجام دهد ؟ و چه برنامه ای برای ما دارند؟

وی با بیان اینکه تلاش برای برقراری عدالت آموزشی ضروری است ، تأکید کرد: در آموزش و پرورش برای ما مهم کار کردن است و اهمیت هر فردی به اندازه کاری است که انجام می دهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تحول بنیادین در آموزش و پرورش تحولی است که بتواند تفکر، اندیشه و خلاقیّت را در این وزارتخانه محور کند و از بی برنامگی ها و هر مسئله ای که آن را دچار مشکل می سازد دور کند.

حاجی بابایی بزرگترین مشکل آموزش و پرورش را مدیریت دانست و با تأکید بر ایجاد مدیریت یکپارچه با حق مشارکت جمعی در آموزش و پرورش، افزود: کسانی که کارهای تحقیقاتی انجام می دهند باید شبانه روز را فقط به این کار اختصاص دهند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مسئولیت ما در آموزش و پرورش بسیار سنگین است و باید کارها در آن تعریف شود و هر فرد با نگه داشتن حرمت ها به وظایف خود درست عمل کند.

حاجی بابایی همچنین گفت: باید نگاه های دیگران به آموزش و پرورش تغییر کند و درجامعه همه بدانند اگر کسی معلم است به او توجه ویژه می شود و معلم باید دلگرم باشد و خود را بپذیرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: هم اکنون فرستادن معلم به روستاها کافی نیست و به جایی رسیده ایم که بایدکمیّت را به کیفیت تبدیل کنیم.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
قهرمانی زودهنگام تکواندوکاران زیر ۲۱ سال ایران در جهان غیرحضوری شدن مدارس البرز؛ جزئیات محدودیت‌های ترافیکی و فعالیت‌های عمرانی در استان قیمت سکه پارسیان امروز شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۴ حمله پاول دوروف به اتحادیه اروپا؛ «هدف‌گیری شبکه‌های منتقد برای سانسور خاموش» ۴ پرواز بارورسازی ابرها در هفته جاری انجام شد بازداشت دو مسئول دولتی و خصوصی در پی تخلفات «ماراتن کیش»؛ منع اشتغال در فعالیت‌های ورزشی تحویل سوخت یورو ۴ به نیروگاه‌های پایتخت انتقال یک زندانی ایرانی از ژاپن به کشور برای ادامه دوره محکومیت شبکه کلاهبرداری سایبری با پوشش «ازدواج موقت» متلاشی شد قطع گاز راه‌آهن در نخستین روز گشت‌های ویژه؛ وزارت راه و شهرسازی اخطار گرفت آغاز برنامه فشرده تیم ملی جوانان با حسین عبدی؛ فراخوان ملی‌پوشان نوجوان برای انتخابی افزایش سه‌برابری درخواست کارت سوخت بازداشت‌های جدید در پرونده «شکار مزدور»؛ شبکه ضدامنیتی تلگرامی متلاشی شد اولویت مسکن استیجاری چه کسانی هستند؟ مجلس آماده بررسی فشرده لایحه دوفوریتی بودجه؛ احتمال سه‌شیفته شدن جلسات علنی