۱۵ آذر ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۵ آذر ۱۴۰۴ - ۱۸:۱۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۹۵۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۸-۰۶-۱۴۰۳
کد ۹۹۵۸۰۲
انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۸-۰۶-۱۴۰۳
یک تدوینگر فیلم کوتاه:

فیلم کوتاه به عوامل فنی جرأت خلاقیت می‌دهد

فیلم کوتاه به عوامل فنی جرأت خلاقیت می‌دهد
علی گورانی گفت: معتقدم تفاوتی در پشت صحنه فیلم کوتاه و بلند وجود ندارد بلکه فقط مدیوم فرق می‌کند و البته بودجه چراکه به‌نظرم کیفیت سینمای بلند در فیلم کوتاه نیز چه بسا بیشتر وجود دارد و کارگردان‌های با انگیزه‌ای با حساسیت بالا فعالیت دارند که به عوامل فنی فیلم کوتاه نیز انگیزه می‌دهند تا در این مسیر بهترین خود را ارائه دهند.
علی گورانی تدوینگر فیلم کوتاه درباره اضافه شدن «هوش مصنوعی» به چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: همانگونه که پیشکسوتان ما از عصر نگاتیو و فیلمبرداری آنالوگ ناگزیر عبور کردند ما نیز باید با شرایط جدید صنعت سینما به روز شویم.
 
به گزارش خبرگزاری ایلنا، علی گورانی درباره تفاوت‌های فعالیت در فیلم کوتاه با سینمای بلند، گفت: معتقدم تفاوتی در پشت صحنه فیلم کوتاه و بلند وجود ندارد بلکه فقط مدیوم فرق می‌کند و البته بودجه چراکه به‌نظرم کیفیت سینمای بلند در فیلم کوتاه نیز چه بسا بیشتر وجود دارد و کارگردان‌های با انگیزه‌ای با حساسیت بالا فعالیت دارند که به عوامل فنی فیلم کوتاه نیز انگیزه می‌دهند تا در این مسیر بهترین خود را ارائه دهند.
 
او درباره مختصات تدوین در آثار کوتاه و بلند سینمایی گفت: سینمای بلند قطعا وامدار فیلم کوتاه است با فیلم کوتاه می‌شود مشق یک کار بلند را در یک زمان محدود انجام داد و این وجه فیلم کوتاه به نظر من خیلی جذاب است. درباره نبودن قصه و درام جذاب هم که این معضل مبتلا به کل سینما است و فیلم کوتاه نیز از آن مستثنا نیست اما باز با وجود همه این مشکلات فیلم کوتاه به دلیل زمان کوتاه و داشتن مخاطب خاص دست تک تک عوامل را برای خلاقیت باز می‌گذارد مثل تدوین یا هر حرفه دیگری.
 
این تدوینگر درباره نگاه ایده‌آل گرا در فیلم کوتاه عنوان کرد: قطعا هر هنرمندی در ذات خود میل به نتیجه ایده‌آل دارد و مشتاق متمایز بودن و دیده شدن است به نظر من دیده شدن این اتفاق خیلی باعث انگیزه برای هنرمند می‌شود.
 
وی درباره اضافه شدن هوش مصنوعی به عنوان بخشی ویژه به جشنواره چهل و یکم تهران بیان کرد: همانگونه که پیشکسوتان ما از عصر نگاتیو و فیلمبرداری آنالوگ ناگزیر عبور کردند ما نیز باید با شرایط جدید صنعت سینما به روز شویم. البته این امر نیز نظیر هر تکنولوژی جدیدی وجوه ناشناخته‌ای دارد و آینده تدوین با وجود گسترش هوش مصنوعی هنوز کاملا روشن نیست.
 
علی گورانی از سال ۱۳۹۷ فعالیت در حوزه فیلم کوتاه را آغاز کرده است. او تا پیش از این همکاری‌های مستمری را با تلویزیون و سینما داشته است. اولین تجربه تدوین فیلم کوتاه او «بی‌چاره» ساخته امیر احمد قزوینی است.
ارسال به دوستان
ادعای رسانه بلژیکی: مهدی طارمی «تصمیم‌گیر اصلی» تیم ملی ایران، حتی بیشتر از قلعه‌نویی! حمله معترضان به تاج پادشاهی انگلیس در برج لندن؛ ۴ نفر بازداشت و بازدید از جواهرات سلطنتی متوقف شد احتمال محرومیت سروش رفیعی؛ باشگاه استقلال به دنبال شکایت از کاپیتان دوم پرسپولیس  فرستاده ویژه آمریکا: ترامپ موافق تغییر رژیم ایران نیست  واکنش ولایتی به اهدای عضو دختر سقاب اصفهانی لبنان: از امضای توافق صلح با اسرائیل بسیار دور هستیم بحران زیرساخت در علوم پزشکی؛ ظرفیت دانشجویان ۱۰۰ درصد، اساتید ۹ درصد افزایش یافت دستگیری عوامل وابسته به سازمان نفاق توسط سپاه معاون امور زنان رئیس‌جمهور: مصوبه کاهش مهریه به ۱۴ سکه با قانون اساسی و سیاست‌های رهبری در تضاد است رئیس دولت موقت سوریه در دوحه: دمشق در مسیر ثبات قرار دارد؛ مذاکره با اسرائیل با نقش‌آفرینی واشنگتن نامه 180 اقتصاددان و فعال اجتماعی به پزشکیان: فشار اصلاحات قیمتی بر گروه‌های کم‌درآمد به حداقل ممکن برسد / بودجه های پرهزینه، کم‌اثر و فاقد بازده اجتماعی را کاهش یا حذف کنید ظریف در فروم دوحه: ایران با تکیه بر توان داخلی، قدرت دفاعی خود را در برابر تجاوزگری اثبات کرد سخنگوی دولت: زنان نه بخشی از مشکل، نه بخشی از راه‌حل، بلکه «خود راه‌حل» هستند جهش تورمی آبان ۱۴۰۴؛ سمنان و لرستان رکورد زدند، تهران در قعر تورم! مرور سه دهه تجارت ایران و افغانستان