۱۵ آذر ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۵ آذر ۱۴۰۴ - ۲۱:۳۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۰۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۰۳-۱۰-۱۳۹۸
کد ۷۰۵۱۲۴
انتشار: ۱۲:۱۶ - ۰۳-۱۰-۱۳۹۸

چینی‌ها به آزادراه تهران-شمال برمی‌گردند؟

شرکت‌های چینی استقبال بسیاری برای ساخت آزادراه تهران-شمال کرده‌اند اما با مشکلات بسیاری مواجه هستند چرا که پس از تشدید تحریم‌ها، آن‌ها نیز محدودیت‌ بیشتری پیدا کردند.

چینی‌ها به آزادراه تهران-شمال برمی‌گردند؟در حالی که عملیات اجرایی در قطعه های ۱ و ۲ آزادراه تهران-شمال ادامه دارد، فعالیتی در قطعه ۳ انجام نشده است و به گفته عضو هیات مدیره شرکت آزادراه تهران-شمال، منابع مالی هنگفت مورد نیاز قطعه سوم آزادراه تهران- شمال باعث شده که مسوولان برای تکمیل این مسیر مهم به فکر فایناس خارجی باشند که در این میان هشت شرکت خارجی چینی و کره‌ای پیشنهاداتشان را ارائه دادند.

به گزارش ایسنا، ۲۰ سال از آغاز ساخت آزاد راه تهران-شمال و وعده‌های مسوولان در این زمینه می‌گذرد اما هنوز این آزاد راه تکمیل و ساخته نشده است و گره‌ها و مشکلات بسیاری در این مسیر وجود دارد؛ چرا که بر خلاف قطعات اول و دوم، هیچ عملیات اجرایی در قطعه سوم آزاد راه تهران- شمال آغاز نشده است، چرا که منابع مالی بسیاری می‌خواهد. البته پیش از این محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی- در حاشیه بازدید از نمایشگاه حمل و نقل گفته بود که برای تکمیل و ساخت قطعات دیگر آزادراه تهران-شمال ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که برنامه‌ دیگری برای شیوه تامین مالی آن وجود دارد.

علی توکلی -عضو هیات مدیره شرکت آزادراه تهران-شمال- درباره آخرین وضعیت قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها برای آغاز عملیات اجرایی در قطعه سوم آزادراه تهران-شمال به ایسنا گفت: برای واگذاری قطعه سوم آزادراه تهران- شمال مناقصه‌های بسیاری برگزار شده و تاکنون حدود ۲۶ صورت وضعیت از سوی پیمانکاران به ما ارائه شده است.

وی با بیان این که افتخار ما این است که براساس گزارش رسمی پلیس راهور هیچ سانحه‌ رانندگی در قطعه چهارم آزادراه تهران-شمال رخ نداده است، گفت: اگر این آزادراه تهران-شمال به صورت کامل ساخته شود، قطعا سوانح رانندگی در آن به حداقل می‌رسد این در حالی است که جاده قدیم تهران-شمال یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های کشور بوده است.

توکلی در مورد اعتبار مورد نیاز برای ساخت قطعه سوم آزادراه تهران-شمال گفت: حجم سرمایه‌گذاری بالایی برای ساخت این قطعه نیاز داریم بنابراین به دنبال فایناس خارجی هستیم و تاکنون ۸ شرکت خارجی که اکثر آن ها چینی و برخی دیگر از کره‌جنوبی بودند پیشنهادات‌شان را به ما ارائه دادند.

عضو هیات مدیره شرکت آزادراه تهران-شمال تصریح کرد: شرکت‌های چینی استقبال بسیاری برای ساخت آزادراه تهران-شمال کرده‌اند اما با مشکلات بسیاری مواجه هستند چرا که پس از تشدید تحریم‌ها، آن‌ها نیز محدودیت‌ بیشتری پیدا کردند.

وی با بیان این که آمادگی کاملی برای سرمایه‌گذاری خارجی‌ در آزادراه تهران-شمال داریم گفت: قطعه سوم آزادراه تهران-شمال به طول ۴۷ کیلومتر تقریبا ۴ سال طول می‌کشد تا به طور کامل ساخته شود و به بهره‌برداری رسد اما برای برآورد اعتبار مورد نیاز افتتاح آن هنوز نمی‌توان عدد دقیقی را بیان کرد چرا که عملیات اجرایی در این قطعه آغاز نشده و ممکن است قیمت بسیاری از ملزومات آن تغییر کند.

ارسال به دوستان
مرسدس بنز SLS AMG بلک سریز؛ کمیاب، خاص و کاملا طبیعی! (+عکس) تویوتا کراون اسپرت؛ فراری ژاپنی! (+عکس) فیفا زمان و مکان دقیق مسابقات ایران را مشخص کرد تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های استان کرمانشاه روز یکشنبه صعود منچسترسیتی به رده دوم؛ پیروزی پرگل شاگردان گواردیولا و تساوی بدون گل چلسی ادعای ماکرون؛ روسیه به‌دنبال صلح نیست ساعت خاصی که راسل کرو استفاده می کند (+عکس) نخست‌وزیر مجارستان: اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۳۰ جنگ با روسیه را آغاز می‌کند طراحی عالی و بی نظیر هوش مصنوعی از معماری یک خانه خاص و متفاوت (تصاویر) انتقاد تند مدیرعامل تراکتور: با وجود VAR پذیرش اشتباه داوری سخت است؛ احضار زنوزی به کمیته اخلاق سوال‌برانگیز است لغو جُنگ حامد آهنگی در اصفهان لغو جُنگ حامد آهنگی در اصفهان ایلان ماسک خواستار انحلال اتحادیه اروپا شد خبر خوش برای استقلال؛ الحدادی مشکلی برای دیدار مقابل ملوان ندارد؛ وضعیت احمدی نامشخص است صدور هشدار تشدید سامانه بارشی؛ هشدار بارش برف و تگرگ در ۱۶ استان کشور