۱۶ آذر ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۶ آذر ۱۴۰۴ - ۰۵:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۱۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۰۵-۰۹-۱۴۰۴
کد ۱۱۱۷۸۴۹
انتشار: ۲۱:۲۵ - ۰۵-۰۹-۱۴۰۴

استاندار تهران: مردم از سفرهای غیرضروری درون شهری پرهیز کنند

استاندار تهران: مردم از سفرهای غیرضروری درون شهری پرهیز کنند
استاندار تهران تاکید کرد: در این ایام توصیه ما این است که مردم به غیر از ضروریات سفرهای خود را کاهش دهند. ۵۹ درصد از آلودگی‌های در سطح استان تهران مربوط به عوامل محرک است که شامل انواع خودروها اعم از سواری، تاکسی، مینی‌بوس، اتوبوس و کامیون می‌شود. این‌ها جزو آلاینده‌هایی هستند که بیشترین تاثیر را در آلودگی هوای تهران دارند. ۴۱ درصد نیز مربوط به سهم عوامل ثابتی است که در آلودگی شهر تهران و استان اثرگذار هستند.

استاندار تهران از مردم خواست که با توجه به شرایط آلودگی هوا تهران از عبور و مرور و سفرهای درون‌شهری غیر ضرور پرهیز کنند تا علاوه بر کاهش مخاطرات آلودگی برای خود مردم، حجم آلودگی آلاینده‌های متحرک اعم از خودروهای سنگین و سبک و موتور سیکلت‌ها نیز در سطح استان کاهش یابد.

به گزارش ایسنا، محمدصادق معتمدیان با اشاره به تشدید آلودگی‌ هوا در شهرهای مختلف استان تهران در هفته جاری گفت: ما در جهت مدیریت این وضعیت هوای تهران، هر روز جلسات کارگروه اضطرار آلودگی هوا را در استانداری تهران با حضور دستگاه‌های ذیربط برگزار کردیم. تصمیماتی هم در این زمینه اتخاذ شد. البته تصمیمات کارگروه اضطرار صرفا در ارتباط با مدیریت کوتاه‌مدت و کاهش مخاطرات مربوط به سلامت شهروندان و مردم استان تهران است.

وی افزود:‌ تصمیماتی لحاظ کردیم که شامل غیر حضوری شدن مدارس، تعطیلی پیش‌دبستانی‌ها و همین‌طور غیرحضوری شدن دانشگاه‌ها در دو روز سه‌شنبه و چهارشنبه بود. برای ادارات و وزارتخانه‌ها نیز بنابر تشخیص بالاترین مقام مسئول دستگاه‌ها، چه در سطح استانی و چه در سطح ملی، امکان دورکاری را فراهم کردیم که بتوانیم در این ایام با مشارکت مردم و تصمیاتی که گرفته شده از لحاظ سلامتی مردم در نسبت با مخاطرات کاهش پیدا کند.

معتمدیان افزود: همچنین مراکز بهداشتی و کارشناسان ما در حوزه بهداشت و درمان، توصیه‌هایی را که لازم بوده، از طریق رسانه‌های عمومی و شبکه‌ها با مردم در میان گذاشتند. توصیه ما به مردم این است که مراقبت کنند. افراد سالمند ما مراقبت کنند و در این ایام رفت و آمد داخل شهر نداشته باشند. کودکان نیز که جزو گروه‌های حساس و پرمخاطره هستند در معابر عمومی تردد نداشته باشند. جایی هم که ضرورت پیدا می‌کند حتما موارد بهداشتی رعایت شود مانند استفاده از ماسک که مورد تاکید کارشناسان حوزه بهداشت و درمان است.

استاندار تهران تاکید کرد: در این ایام توصیه ما این است که مردم به غیر از ضروریات سفرهای خود را کاهش دهند. ۵۹ درصد از آلودگی‌های در سطح استان تهران مربوط به عوامل محرک است که شامل انواع خودروها اعم از سواری، تاکسی، مینی‌بوس، اتوبوس و کامیون می‌شود. این‌ها جزو آلاینده‌هایی هستند که بیشترین تاثیر را در آلودگی هوای تهران دارند. ۴۱ درصد نیز مربوط به سهم عوامل ثابتی است که در آلودگی شهر تهران و استان اثرگذار هستند.

معتمدیان همچنین خبر داد: در این راستا به جهت این که مدیریت میان مدت و بلندمدت داشته باشیم، طرح‌های خوبی را در کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا مطرح کردیم . یکی از ویژگی‌های دولت چهاردهم این است که در حوزه محیط زیست هم ورود جدی داشته است. هم در سطح استان جلسات را به صورت مستمر برگزار می‌کنیم و هم در سطح ملی جلسات با حضور معاون محترم اجرایی رییس جمهور و اعضای محترم کارگروه برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر این که سهم موتور سیکلت‌ها از کل میزان آلودگی آلاینده‌های محرک در تهران به ۱۴ درصد رسیده، گفت:‌ ما در بحث ساماندهی موتورسیکلت‌ها یک طرح را آماده کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام گرفته و به زودی ابتدا به صورت پایلوت در شهر تهران مورد اجرا قرار می‌گیرد. امیدواریم که پس از رفع نقائص و مشکلات و نقاط ضعف این طرح را در سطح گسترده‌تر در استان تهران اجرایی کنیم.

اجرای برنامه توسعه ریل‌باس‌ها در استان تهران با حمایت رییس‌جمهور

استاندار تهران همچنین گفت: در بحث حمل و نقل عمومی نیز با توجه به این که در استان تهران و شهرستان های اقماری از محورهای مختلف حدود یک و نیم میلیون خودرو، روزانه، به تهران سفر دارند و بیش از سه‌ و ‌نیم میلیون نفر حداقل جمعیتی است که وارد تهران می‌شوند، برنامه‌هایی تدوین شده.

با دستوراتی که آقای رییس جمهور به ویژه در سفری که اسفندماه به شهرستان‌های غربی و شرقی استان داشتند، بحث استفاده از ریل‌باس‌ها به عنوان یکی از سیاست‌های ما در استان تهران در پیگیری می‌شود که مورد حمایت ریاست محترم جمهور نیز قرار گرفته و وزارت راه، وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه نیز به این موضوع ورود پیدا کردند. انشالله بتوانیم از ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

معتمدیان ادامه داد: بنابر طرح ما درباره ریل‌باس‌ها، هم شامل ریل باس‌هایی که از رده خارج شده اند، این‌ها تعمیر و نوسازی و وارد شبکه می‌شوند. همچنین هم ریل باس های جدید خریداری و وارد می‌شوند که سهم حمل و نقل را از ۷۴ درصدی که مربوط به خودروهای سواری است کمتر و بخشی را به شبکه های حمل‌ونقل ریلی عمومی منتقل کنیم.

ارسال به دوستان
علی پروین: مدافع هلند دید من نمی‌توانم بدوم، رفت جلو دو تا گل به ما زد آخرین آرزوی علی حاتمی چه بود؟ سقوط آزاد به سبک صدا و سیما؛ از صحبت‌های فرهنگی دکتر صدر تا فحاشی خداداد عزیزی! کشورهای دارای بیشترین تعداد دیتاسنتر در سال ۲۰۲۵ + اینفوگرافی و جایگاه ایران سفر در زمان؛ «رضاخان» چند روز قبل استعفا به همراه محمدرضا پهلوی؛ سال 1320(عکس) اگر یک سر میله‌ای فلزی به طول ۳۰ کیلومتر را تکان دهیم، انتهای آن فوراً حرکت می‌کند؟ قصه‌های نان و نمک(68)/ عادت میکنی عزیزم! خوب میشی! محمود بصیری در ۲۸ سالگی در کنار فتحعلی اویسی؛ سال ۵۴ (عکس) سلول‌ها چگونه موقعیت خود و نقششان در بدن را می‌فهمند؟ علت خفگی و گاز نخوردن ماشین پراید و پژو ۴۰۵ + راه‌های رفع مشکل خفگی ماشین وزیر میراث فزهنگی: بیش از یک میلیون اثر تاریخی شناخته‌شده در ایران وجود دارد برخی مدارس استان مرکزی یکشنبه غیرحضوری شدند رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه: دولت منابع مالی ندارد ۱۸ کشته در حمله هوایی در میانمار ژیلا صادقی:« مدیر شبکه 3 تلویزیون با حرکت دست به من گفت: «کار خودتو ساختی»
نظرسنجی
با توجه به مشخص شدن رقبای ایران در مرحله نخست جام جهانی فوتبال، به نظر شما تیم ملی می تواند به مرحله بعدی صعود کند؟