۱۵ آذر ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۵ آذر ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۰۶۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۳۰-۰۷-۱۴۰۴
کد ۱۱۰۶۱۹۶
انتشار: ۱۴:۱۱ - ۳۰-۰۷-۱۴۰۴

کاهش ساعات تدریس معلمان در این مدارس

کاهش ساعات تدریس معلمان در این مدارس
وی با تاکید بر ضرورت یادگیری مستمر و رشد توانمندی حرفه‌ای معلمان، گفت: معلم تنها انتقال دهنده صرف مطالب کتاب درسی نیست و باید دانش، مهارت، نگرش و راهبری آموزشی او در کلاس درس به شکل مستمر تقویت شود. 

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش،  در همایش توانمندسازی مدیران و معلمین مدارس غیر دولتی با اشاره به اینکه کیفیت آموزش یکی از محورهای اصلی نظام‌های تعلیم و تربیت در سطح جهان است گفت: معلمان عنصر اصلی ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس هستند چرا که کار معلم بر رویکردهای یادگیری دانش آموزان بسیار تأثیرگذار است و هر چه معلمان از دانش و مهارت بالاتری برخوردار باشند، تأثیر مستقیم بر پیشرفت علمی دانش آموزان دارند. 

به گزارش مهر، وی با تاکید بر اینکه معلم اثرگذارترین عامل پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است، افزود: این موضوع در اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و منویات مقام معظم رهبری کاملاً مشهود و به روشنی اشاره شده است. 

معلمان مؤثرترین رکن آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت توجه به مرجعیت، منزلت و معیشت معلمان، ادامه داد: در نظام‌های تحصیلی موفق، انتخاب معلم به عنوان مؤثرترین رکن آموزش و پرورش بسیار مورد توجه جدی است. 

محمودزاده با اشاره به اهمیت فراهم کردن زمینه رشد و ارتقای سطح دانش تخصصی معلمان، اظهار کرد: آموزش معلمان در حین خدمت و به روزرسانی دانش آنان متناسب با پیشرفت‌های روز در تمامی نظام‌های آموزشی دنیا مورد توجه است و ما نیز در این زمینه برنامه اجرایی و عملیاتی طراحی کرده ایم. 

وی با تاکید بر ضرورت یادگیری مستمر و رشد توانمندی حرفه‌ای معلمان، گفت: معلم تنها انتقال دهنده صرف مطالب کتاب درسی نیست و باید دانش، مهارت، نگرش و راهبری آموزشی او در کلاس درس به شکل مستمر تقویت شود. 

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مؤلفه‌های رشد حرفه‌ای معلمان، افزود: کیفیت بخشی به آموزش‌های ضمن خدمت به ویژه در مدارس غیر دولتی بسیار حائز اهمیت است و همکاران عزیز در مدارس غیر دولتی باید با گذراندن دوره‌های تخصصی و کارآمد بتوانند آموزش‌های مناسب را به دانش آموزان و سرمایه‌های اصلی این کشور ارائه دهند. 

محمود زاده با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر معلم و مربی در مدارس و مراکز غیر دولتی در سطح کشور مشغول به فعالیت و تدریس هستند، خاطرنشان کرد: کاهش ساعات تدریس معلمان مدارس غیر دولتی از ۴۴ به ۳۰ ساعت و برگزاری دوره‌های توانمندسازی و دانش افزایی معلمان مدارس غیر دولتی، هر دو در راستای ارتقای سطح کیفیت دانش معلمان مدارس غیر دولتی طراحی شده و مسیرهای اجرایی خود را آغاز کرده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
مرور سه دهه تجارت ایران و افغانستان انسداد مقطعی محور کندوان از سر گرفته می‌شود حمله خونین به یک باشگاه شبانه در آفریقای جنوبی؛ ۱۱ کشته از جمله سه کودک در تیراندازی پرتوریا آمار جدید مرکز آمار: آب و برق رکورددار منفی‌ترین رشد اقتصادی شد قهرمانی زودهنگام تکواندوکاران زیر ۲۱ سال ایران در جهان غیرحضوری شدن مدارس البرز؛ جزئیات محدودیت‌های ترافیکی و فعالیت‌های عمرانی در استان قیمت سکه پارسیان امروز شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۴ حمله پاول دوروف به اتحادیه اروپا؛ «هدف‌گیری شبکه‌های منتقد برای سانسور خاموش» ۴ پرواز بارورسازی ابرها در هفته جاری انجام شد بازداشت دو مسئول دولتی و خصوصی در پی تخلفات «ماراتن کیش»؛ منع اشتغال در فعالیت‌های ورزشی تحویل سوخت یورو ۴ به نیروگاه‌های پایتخت انتقال یک زندانی ایرانی از ژاپن به کشور برای ادامه دوره محکومیت شبکه کلاهبرداری سایبری با پوشش «ازدواج موقت» متلاشی شد قطع گاز راه‌آهن در نخستین روز گشت‌های ویژه؛ وزارت راه و شهرسازی اخطار گرفت آغاز برنامه فشرده تیم ملی جوانان با حسین عبدی؛ فراخوان ملی‌پوشان نوجوان برای انتخابی