۱۶ آذر ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۶ آذر ۱۴۰۴ - ۰۳:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۵۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۰۹-۰۲-۱۴۰۴
کد ۱۰۵۵۵۹۰
انتشار: ۱۰:۲۵ - ۰۹-۰۲-۱۴۰۴

چمران: هیچ گاه نگفتیم خودرو‌های شهرستانی حق ورود به تهران را ندارند؛ بلکه این خودروها برای ورود به طرح ترافیک، باید هزینه بیشتری بپردازند

چمران: هیچ گاه نگفتیم خودرو‌های شهرستانی حق ورود به تهران را ندارند؛ بلکه این خودروها برای ورود به طرح ترافیک، باید هزینه بیشتری بپردازند
چمران گفت: هیچ گاه نگفتیم که خودرو‌های شهرستانی حق ورود به تهران را ندارند؛ بلکه مقرر شد خودرو‌هایی که قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند، هزینه بیشتری نسبت به خودرو‌های پلاک تهران بپردازند هدف از این اقدام، کاهش حجم ترافیک در محدوده مرکزی شهر بوده است.
چمران با تاکید بر پرهیز از سیاسی‌کاری در شهرداری‌ها و شوراها، گفت: شهرداری پست سیاسی نیست بلکه باید مسائل تخصصی و مدیریت شهری را بدون دخالت دیدگاه‌های جناحی پیش ببرد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی چمران در گفت وگویی به مناسبت روز شورا‌ها با اشاره به اعتماد مردم به شورا، اظهار کرد: اعتماد مردم وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند و باری بر دوش ما می‌گذارد که امیدواریم بتوانیم از عهده آن به خوبی برآییم.
 
وی در ادامه افزود: تهران شهری کوچک نیست، بلکه یکی از کلان‌شهر‌های بزرگ دنیا با مشکلات و مسایل فراوان است.
 
وی ادامه داد: شخصا همواره احساس کرده‌ام که در خدمت به مردم تهران آنگونه که باید، موفق نبوده‌ام و این بار مسوولیت را به شدت بر دوش خود حس می‌کنم.
 

ماهیت شهرداری سیاسی نیست

وی با اشاره به ماهیت غیرسیاسی شهرداری گفت: شهرداری و شورای شهر نباید به نهاد‌های سیاسی تبدیل شوند اگر چه افرادی که در این مسوولیت‌ها قرار می‌گیرند، طبیعتا دیدگاه سیاسی دارند، اما باید عملکرد آنها از مسایل سیاسی تفکیک شود.
 
چمران تاکید کرد: آقایان احمدی‌نژاد و قالیباف نیز در اداوار گذشته به عنوان مدیران شهری انتخاب شدند، نه به عنوان چهره‌های سیاسی.
 
رییس شورای شهر تهران افزود: شورا در این دوره (دوره ششم) تلاش کرده سیاسی نباشد و به مسایل تخصصی بپردازد، ما در مسایل کلان ملی مانند حمایت از مردم غزه یا حوادث تلخ کشور موضع‌گیری کرده‌ایم، اما وارد جناح‌بندی‌های سیاسی نشدیم ضمن اینکه در شورا خط‌کشی‌های حزبی نداریم.
 

هر نقطه از تهران مشکلات خاص خود را دارد

چمران در بخش دیگری اضافه کرد: هر نقطه‌ای از شهر تهران را که ببینیم، با مشکلاتی رو‌به‌رو هستیم. من که نگاه ایده‌آل‌گرایانه در حوزه معماری، شهرسازی و مدیریت شهری دارم، همواره تلاش کرده‌ام به سطح مطلوب برسم.
 
وی در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت یادآور شد: معتقدم رسیدن ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به شهر تهران کافی نیست و باید چند هزار دستگاه وارد شود تا بتوانیم پاسخگوی نیاز شهروندان باشیم.
 
چمران درباره طرح محدودیت ورود خودرو‌های پلاک شهرستان به محدوده مرکزی تهران گفت: در این زمینه سوءبرداشتی صورت گرفت.
 
وی ادامه داد: هیچ گاه نگفتیم که خودرو‌های شهرستانی حق ورود به تهران را ندارند؛ بلکه مقرر شد خودرو‌هایی که قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند، هزینه بیشتری نسبت به خودرو‌های پلاک تهران بپردازند هدف از این اقدام، کاهش حجم ترافیک در محدوده مرکزی شهر بوده است.
 

ساماندهی کرایه تاکسی

وی در خصوص ساماندهی نرخ کرایه تاکسی‌ها با توجه به شرایط ترافیکی و آب وهوایی گفت: سامانه‌ای طراحی شده که با منطق علمی، ساعات پیک ترافیک و شرایط جوی را تشخیص داده و بر اساس آن کرایه‌ها تنظیم می‌شود، این سامانه از بروز اختلاف میان راننده و مسافر جلوگیری می‌کند و تاکسی‌های خطی به تدریج به آن ملحق می‌شوند.
 
چمران با اشاره به برنامه‌های توسعه حمل ونقل عمومی تهران افزود: از آغاز دوره فعالیت شورا و شهرداری تلاش کردیم که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی، اتوبوس‌های جدید خریداری کنیم. با این حال، به دلیل تعطیلی چندساله صنعت اتوبوس‌سازی در کشور، تنها موفق به جذب حدود یک هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس داخلی شدیم.
 
رییس شورای شهر تهران یادآور شد: برای جبران این کمبود، قرارداد خرید ۲ هزار دستگاه اتوبوس برقی از چین بسته شد که بخشی از آنها وارد شده و مابقی نیز تا پایان فصل تحویل خواهد شد.
 

تولید اتوبوس برقی در داخل با کمک چینی‌ها

به گفته وی، برنامه‌هایی برای تولید داخلی اتوبوس‌های برقی با همکاری شرکت‌های چینی در دست اجراست تا در آینده بخش عمده‌ای از نیاز حمل ونقل عمومی در داخل کشور تامین شود.
 
رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز گفت: تاکسی‌های جدید که وارد ناوگان شده‌اند، شامل خودرو‌های معمولی و شاسی‌بلند هستند. تاکسی‌های شاسی‌بلند به طور خاص برای مسیر‌های فرودگاهی مناسب‌تر هستند.
 
وی تاکید کرد: برای تسهیل خرید این تاکسی‌ها، وام بدون بهره‌ای نزدیک به ۹۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است تا رانندگان بتوانند با درآمدزایی مناسب، اقساط خود را پرداخت کنند.
 
چمران ادامه داد: توسعه حمل‌ونقل عمومی، کاهش آلودگی هوا و بهبود کیفیت زندگی شهری از اولویت‌های شورای شهر و شهرداری تهران است و تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و جذب سرمایه‌های جدید، این اهداف محقق شود.
ارسال به دوستان
اگر یک سر میله‌ای فلزی به طول ۳۰ کیلومتر را تکان دهیم، انتهای آن فوراً حرکت می‌کند؟ قصه‌های نان و نمک(68)/ عادت میکنی عزیزم! خوب میشی! محمود بصیری در ۲۸ سالگی در کنار فتحعلی اویسی؛ سال ۵۴ (عکس) سلول‌ها چگونه موقعیت خود و نقششان در بدن را می‌فهمند؟ علت خفگی و گاز نخوردن ماشین پراید و پژو ۴۰۵ + راه‌های رفع مشکل خفگی ماشین وزیر میراث فزهنگی: بیش از یک میلیون اثر تاریخی شناخته‌شده در ایران وجود دارد برخی مدارس استان مرکزی یکشنبه غیرحضوری شدند رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه: دولت منابع مالی ندارد ۱۸ کشته در حمله هوایی در میانمار ژیلا صادقی:« مدیر شبکه 3 تلویزیون با حرکت دست به من گفت: «کار خودتو ساختی» قدیری ابیانه: یارانه اگر درست به دست مردم برسد به هر خانواده ۳۰ میلیون می‌رسد (فیلم) نقص فنی در پرواز ماهشهر - تهران مدارس و دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد غیرحضوری شد یاسویو ؛ 56 سال زیبایی معماری یک ساختمان در ژاپن (+عکس) ساختمان طلایی معروف در ایتالیا (+عکس)
نظرسنجی
با توجه به مشخص شدن رقبای ایران در مرحله نخست جام جهانی فوتبال، به نظر شما تیم ملی می تواند به مرحله بعدی صعود کند؟