۱۶ آذر ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۶ آذر ۱۴۰۴ - ۰۴:۳۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۴۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۰۸-۱۲-۱۴۰۳
کد ۱۰۴۰۵۶۳
انتشار: ۱۳:۵۵ - ۰۸-۱۲-۱۴۰۳

وقتی فراری مرسدس‌بنز می‌شود: داستان عجیب و غریب «ونیز» سلطان برونئی! (+عکس)

وقتی فراری مرسدس‌بنز می‌شود: داستان عجیب و غریب «ونیز» سلطان برونئی! (+عکس)
تصور کنید فراری از قطعات مرسدس‌بنز استفاده کند! فراری 456 GT "ونیز" کابریولت، خودرویی که برای جای دادن سقف تاشو، از گیربکس و سقف مرسدس SL بهره برده و به سفارشی‌ترین شکل ممکن برای سلطان برونئی ساخته شده است.

عصر ایران - بر اساس گزارش‌های منتشر شده، یک دستگاه فراری 456 GT "ونیز" کابریولت، خودرویی تک‌نسخه که به سفارش سلطان برونئی توسط پینین‌فارینا طراحی و ساخته شده، در حال حاضر در موزه خودروی مارکونی در کالیفرنیا نگهداری می‌شود.

در اواخر دهه 1990، سلطان برونئی نه یک، بلکه بیست و یک دستگاه فراری 456 را برای خود و خانواده‌اش سفارش داد. اما این فراری‌های 456 GT معمولی نبودند، بلکه نسخه‌های خاصی تحت عنوان کلی "456 GT ونیز" بودند. سلطان برونئی هفت دستگاه از هر سه تریم 456 GT را سفارش داد.

وقتی فراری مرسدس‌بنز می‌شود: داستان عجیب و غریب «ونیز» کابریولت سلطان برونئی! (+عکس)

این مدل خاص که فرمان راست است، به طور سفارشی توسط پینین‌فارینا ساخته شده و تنها نسخه کانورتیبل (کروک) از این مجموعه است که به برونئی نرسید. فقدان سقف به وضوح قابل مشاهده است - سقف این خودرو در واقع از یک مرسدس SL تهیه و تنظیم شده، اما نصب آن به سادگی وصل کردن یک قطعه نبود.

پینین‌فارینا مجبور شد بسیاری از مهندسی اصلی 456 را برای جای دادن سقف کانورتیبل، مورد ارزیابی مجدد قرار دهد. برای ایجاد فضا برای مجموعه سقف تاشو، گیربکس اصلی کارخانه‌ای با یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک مرسدس تعویض شد که به طور سفارشی برای مطابقت با موتور V12 فراری تنظیم شده بود و دیفرانسیل نیز به آن اضافه شد. به طور طبیعی، تمام قطعات جدید بالای چرخ‌های عقب، وزن خودرو را افزایش دادند که سیستم تعلیق اصلی برای تحمل آن طراحی نشده بود، بنابراین سیستم تعلیق خودتراز هیدرولیک عقب نیز نصب شد.

وقتی فراری مرسدس‌بنز می‌شود: داستان عجیب و غریب «ونیز» کابریولت سلطان برونئی! (+عکس)

فضای داخلی خودرو با چرم کانولی سبز رنگ مجلل مجدداً روکش شده و صندلی‌های قابل تنظیم برقی از سری 8 پرچمدار BMW در دهه 1990 گرفته شده‌اند. حتی صندلی‌های عقب نیز برای جای دادن سقف جدید باید دوباره طراحی می‌شدند. آخرین نکته برجسته در این خودروی روباز فوق‌العاده منحصر به فرد، سیستم اگزوز Tubi برای بهبود تجربه شنیداری موتور V12 است، چه سقف باز باشد چه بسته.

پینین‌فارینا چراغ‌های عقب بیضی شکل 456 را با مجموعه چراغ‌های دایره‌ای چهارگانه مخصوص فراری تعویض کرد که هر کدام به طور عمیق در بدنه شیب‌دار عقب ونیز کابریولت فرورفته‌اند. در نهایت، باید به مشخصات کلی این خودرو که با رنگ منحصربه‌فرد "سبز جنگلی" ساخته شده و به طور انحصاری برای سلطان فرموله شده، تبریک گفت.

امروزه، این خودروی تک‌شاخ در موزه و بنیاد خودروی مارکونی برای کودکان (در کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا) قرار دارد. این موزه که میزبان بیش از 100 خودرو با ارزش تقریبی 70 میلیون دلار است، بسیاری از خودروهای کمیاب از جمله فراری FX تک‌نسخه را در خود جای داده است.

ارسال به دوستان
علی پروین: مدافع هلند دید من نمی‌توانم بدوم، رفت جلو دو تا گل به ما زد آخرین آرزوی علی حاتمی چه بود؟ سقوط آزاد به سبک صدا و سیما؛ از صحبت‌های فرهنگی دکتر صدر تا فحاشی خداداد عزیزی! کشورهای دارای بیشترین تعداد دیتاسنتر در سال ۲۰۲۵ + اینفوگرافی و جایگاه ایران سفر در زمان؛ «رضاخان» چند روز قبل استعفا به همراه محمدرضا پهلوی؛ سال 1320(عکس) اگر یک سر میله‌ای فلزی به طول ۳۰ کیلومتر را تکان دهیم، انتهای آن فوراً حرکت می‌کند؟ قصه‌های نان و نمک(68)/ عادت میکنی عزیزم! خوب میشی! محمود بصیری در ۲۸ سالگی در کنار فتحعلی اویسی؛ سال ۵۴ (عکس) سلول‌ها چگونه موقعیت خود و نقششان در بدن را می‌فهمند؟ علت خفگی و گاز نخوردن ماشین پراید و پژو ۴۰۵ + راه‌های رفع مشکل خفگی ماشین وزیر میراث فزهنگی: بیش از یک میلیون اثر تاریخی شناخته‌شده در ایران وجود دارد برخی مدارس استان مرکزی یکشنبه غیرحضوری شدند رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه: دولت منابع مالی ندارد ۱۸ کشته در حمله هوایی در میانمار ژیلا صادقی:« مدیر شبکه 3 تلویزیون با حرکت دست به من گفت: «کار خودتو ساختی»
نظرسنجی
با توجه به مشخص شدن رقبای ایران در مرحله نخست جام جهانی فوتبال، به نظر شما تیم ملی می تواند به مرحله بعدی صعود کند؟