۱۶ آذر ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۶ آذر ۱۴۰۴ - ۰۴:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۳۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۲۹ - ۲۸-۱۱-۱۴۰۳
کد ۱۰۳۷۷۵۹
انتشار: ۰۴:۲۹ - ۲۸-۱۱-۱۴۰۳

پاریس تا مارسی در ۹ ساعت؛ داستان قطار آیرودینامیک پی ال ام(+عکس)

پاریس تا مارسی در ۹ ساعت؛ داستان قطار آیرودینامیک پی ال ام(+عکس)
این قطار سریع، پاریس را در ۹ ساعت به مارسی متصل می کرد که در آن زمان، زمان قابل توجهی برای سفر محسوب می شد.

عصر ایران - قطار آیرودینامیک پی ال ام (PLM) یکی از تلاش های جالب توجه در تاریخ راه آهن فرانسه برای افزایش سرعت و جذب مشتریان رده بالا بود. در اینجا به نکات کلیدی در مورد این قطار که توسط شرکت راه آهن پاریس-لیون-مدیترانه (پی ال ام) به بهره برداری رسید، می پردازیم.

پاریس تا مارسی در ۹ ساعت؛ داستان قطار آیرودینامیک پی ال ام

سرعت و مسیر

این قطار سریع، پاریس را در ۹ ساعت به مارسی متصل می کرد که در آن زمان، زمان قابل توجهی برای سفر محسوب می شد.

مسیر پاریس-مارسی یکی از مسیرهای مهم و پرتردد در فرانسه محسوب می شد و پی ال ام به دنبال ارائه خدمات سریع تر و لوکس تر در این مسیر بود.

پاریس تا مارسی در ۹ ساعت؛ داستان قطار آیرودینامیک پی ال ام

ظرفیت و محدودیت ها

قطارهای آیرودینامیک پی ال ام با مشکل ظرفیت محدود مواجه بودند. این موضوع می توانست در بلندمدت بر سودآوری و کارایی این قطارها تأثیر بگذارد.

با شروع جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۳۹، فعالیت این قطارها برای همیشه متوقف شد. جنگ و شرایط پس از آن، اولویت های دیگری را برای شرکت های راه آهن ایجاد کرد و توسعه قطارهای پرسرعت را برای مدتی متوقف کرد.

پاریس تا مارسی در ۹ ساعت؛ داستان قطار آیرودینامیک پی ال ام

شروع پروژه و تطبیق با شرایط

شرکت پی ال ام در مواجهه با پیشرفت صنعت هوانوردی و رقابت آن با راه آهن در مسافت های طولانی، به فکر ارائه خدمات سریع تر و جذاب تر برای مشتریان خود افتاد.

به جای طراحی تجهیزات کاملاً جدید، مهندسان پی ال ام تصمیم گرفتند لوکوموتیوها و واگن های موجود را با اصول آیرودینامیک تطبیق دهند. این کار شامل تغییراتی در شکل و طراحی لوکوموتیوها و واگن ها برای کاهش مقاومت هوا و افزایش سرعت بود.

اولین لوکوموتیو آیرودینامیک در سال ۱۹۳۵ ساخته شد و پس از آن، سه قطار دیگر نیز بین سال های ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۷ اصلاح و به ناوگان پیوستند.

پاریس تا مارسی در ۹ ساعت؛ داستان قطار آیرودینامیک پی ال ام

پایان پروژه

ظرفیت محدود قطارها و آغاز جنگ جهانی دوم، به فعالیت این قطارها پایان داد.

پس از توقف فعالیت، اجزای آیرودینامیک از لوکوموتیوها و واگن ها جدا شدند و این قطارها در زمینه های دیگر مورد استفاده قرار گرفتند.

در کل، قطار آیرودینامیک پی ال ام تلاشی برای نوآوری و ارائه خدمات بهتر در صنعت راه آهن فرانسه بود. اگرچه این پروژه به دلیل محدودیت ها و شرایط جنگ جهانی دوم به پایان رسید، اما نشان دهنده توجه شرکت پی ال ام به سرعت و کارایی در حمل و نقل ریلی بود.

پاریس تا مارسی در ۹ ساعت؛ داستان قطار آیرودینامیک پی ال ام

برچسب ها: قطار ، پاریس ، فرانسه ، راه آهن
ارسال به دوستان
سفر در زمان؛ «رضاخان» چند روز قبل استعفا به همراه محمدرضا پهلوی؛ سال 1320(عکس) اگر یک سر میله‌ای فلزی به طول ۳۰ کیلومتر را تکان دهیم، انتهای آن فوراً حرکت می‌کند؟ قصه‌های نان و نمک(68)/ عادت میکنی عزیزم! خوب میشی! محمود بصیری در ۲۸ سالگی در کنار فتحعلی اویسی؛ سال ۵۴ (عکس) سلول‌ها چگونه موقعیت خود و نقششان در بدن را می‌فهمند؟ علت خفگی و گاز نخوردن ماشین پراید و پژو ۴۰۵ + راه‌های رفع مشکل خفگی ماشین وزیر میراث فزهنگی: بیش از یک میلیون اثر تاریخی شناخته‌شده در ایران وجود دارد برخی مدارس استان مرکزی یکشنبه غیرحضوری شدند رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه: دولت منابع مالی ندارد ۱۸ کشته در حمله هوایی در میانمار ژیلا صادقی:« مدیر شبکه 3 تلویزیون با حرکت دست به من گفت: «کار خودتو ساختی» قدیری ابیانه: یارانه اگر درست به دست مردم برسد به هر خانواده ۳۰ میلیون می‌رسد (فیلم) نقص فنی در پرواز ماهشهر - تهران مدارس و دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد غیرحضوری شد یاسویو ؛ 56 سال زیبایی معماری یک ساختمان در ژاپن (+عکس)
نظرسنجی
با توجه به مشخص شدن رقبای ایران در مرحله نخست جام جهانی فوتبال، به نظر شما تیم ملی می تواند به مرحله بعدی صعود کند؟